Tuesday, December 7, 2010

ke Masjid Negara...

Petang semalam, ke Masjid Negara lepas ofis, nak balik rumah pun, jam giler... cari parking pun susah, nasib baik dapat parking kat tempat parkin bas. kereta yg dah parking pulak berjarak sbb space utk bas, so park je celah2 walaupun bukan dlm lot parking.

Masuk je, tgh ada rakaman forum perdana, kot... tapi tak brp dengar... yg kenal Ridhuan Tee je, penceramah tak brp cam sbb spek pun dah tak brp terang.

Tetamu yg patut datang dengarnya YDP Agong, tapi tak de pulak, yg dtg Datuk Najib, tp Datin Rosmah tak de pulak...

Lepas doa akhir tahun azan Maghrib berkumandang pulak... sayu rasanya mendengar azan, mengingatkan aku pada Masjidil Haram ,betapa rindunya aku, sehingga menitis air mataku...

Ingatkan selesai solat Maghrib, nak balik... tuju ke kereta, sebelum sampai tengok parking 3 lapis, ni mesti kete aku pun kene block... mmg pun. Aku pun berpatah balik masuk masjid, tak lama lagi pun nak Isyak...

Selesai solat Isyak dan sola tsunat, masa keluar, tengok ramai yg membawa balik bungkusan makanan. aku pun tujulah ke tempat makanan diagihkan... Alhamdulillah, ade rezeki ku, kalau terus balik tadi, tak de lah rezeki...

No comments:

Post a Comment